Richard Kaljo põhiala oli puugravüür, mille kõrval viljeles ka linoollõiget ja kuivnõela. Valmisid figuraalkompositsioonid, portreed, linnavaated ja aktid. Juba varastes teostes avaldus kunstniku armastus värvikate inimtüpaažide ja kõnekate stseenide vastu. Kaljo varasemad teosed on ekspressiivsed ning kannavad Eduard Wiiralti loomingu mõjutuste märke. 1938. aastast hakkas ta esinema elukutseliste kunstnike näitustel. Kaljo osales regulaarselt Kujutava Kunsti Sihtkapitali Valitsuse näitustel Eesti Vabariigi ajal ning nõukogude ajal eesti graafika valiknäitustel ja üleliidulistel grupinäitustel.
1940. aastal osales ta
Eesti Kujutava Kunsti Sihtkapitali Valitsuse korraldatud ideekavandite võistlusel, kus jagas
Eduard Järve ja
Paul Liivakuga I preemiat. Teisel võistlusel pälvis tema kavand “Poliitiliste vangide vabastamine 1940. aasta 22. juunil” I preemia.
[2] 1940–1941 tegutses Tartus kunstnik-graafikuna. Valmisid teosed “Sõjapõgenikud” (1942), “Taastamas”, “Rünnakul”.
1950. aastate alguses pühendus Kaljo raamatugraafikale, millega oli tegelenud siis juba viimased kümme aastat. Illustreeris ta valdavalt sulejoonistega. Kõige mahukam töö oli kahtlemata
Alexandre Dumas‘ romaanid “
Kolm musketäri“, “Kakskümmend aastat hiljem” ja “Kümme aastat hiljem” (1957–1960). 1958. aastal alustas ta
William Shakespeare’i “Kogutud teoste” illustreerimist puulõiketehnikas.